Τι είναι «Merchandising»;

«Merchandising» είναι το σύνολο των μεθόδων και τεχνικών προβολής των προϊόντων, που χρησιμοποιούνται σε μια επιχείρηση, με σκοπό τη διασφάλιση μιας καλύτερης πώλησης, μέσω της παρουσίασης, της προώθησης και της διαχείρισης των προϊόντων, που αποβλέπουν στο να μεγιστοποιηθεί η «συνάντηση» και η καθημερινή επαφή του καταναλωτή με το προϊόν.

Τα προϊόντα πρέπει να προβάλλονται με σωστό σχεδιασμό, καθώς έχει σημασία ο χρόνος, η τοποθεσία, η ποσότητα και η τιμή. Θα πρέπει να εμφανίζονται στο σωστό μέρος και τη σωστή στιγμή. Επιπλέον, η προσφορά εκπτώσεων και η σωστή σήμανση για ορισμένα προϊόντα βοηθά τους πελάτες να προσεγγίσουν το ράφι, να περιεργαστούν το προϊόν, να ζητήσουν πληροφορίες και τέλος να αγοράσουν το προϊόν.

Οφέλη «Merchandising»:

  • Σωστή διαχείριση εμπορικού χώρου. Προσδίδεται ομοιογενή και πιο φιλική εικόνα στο φαρμακείο.
  • Σωστή προβολή προϊόντων. Δημιουργείται δυναμική στο ράφι κάνοντας το πιο θελκτικό, αναδεικνύοντας τα προϊόντα.
  • Άρτια διαχείριση stock. Γρήγορος έλεγχος ληξιπροθέσμων, μετατρέποντας τη διαδικασία παραγγελίας σε μια εύκολη υπόθεση καθώς η απογραφή του ραφιού γίνεται γρηγορότερα.
  • Εύκολη πρόσβαση του καταναλωτή στο ράφι. Διευκολύνεται η απαιτούμενη πορεία – ροή των πελατών στο κατάστημα και η εύρεση των προϊόντων, ώστε να οδηγηθεί σε επαναληπτική αγορά.
  • Αύξηση αυθόρμητων πωλήσεων. Η σωστή προβολή του προϊόντος μπορεί να δελεάσει τον καταναλωτή να προβεί σε μία αγορά που δεν είχε προγραμματίσει. 
  • Αύξηση συμπληρωματικών πωλήσεων. Το σωστό merchandising με τη συμβολή του φαρμακοποιού ή του συνεργάτη μπορεί να οδηγήσει τον καταναλωτή στην αγορά περισσότερων προϊόντων ώστε να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.