Οι προωθητικές ενέργειες που λαμβάνουν χώρα μέσα στο φαρμακείο και το περιεχόμενο σήμανσης της βιτρίνας είναι αλληλένδετα.

Όσον αφορά το κομμάτι των προωθητικών ενεργειών η τεχνολογία προσφέρει πληθώρα επιλογών στους φαρμακοποιούς με αφετηρία την αρχή που θέλει τη «ζωντανή» πληροφορία (εικόνα και βίντεο) να είναι πιο αποτελεσματική από τη στατική που παρέχει η παραδοσιακή προβολή στο χαρτί ή στο ράφι. Δίνεται η δυνατότητα στο φαρμακοποιό και στους συνεργάτες του να δημιουργήσουν σενάρια όπου τα προϊόντα που είναι σε προσφορά, μέσω της ψηφιοποίησης της οθόνης και της διασύνδεσης με διάφορα δεδομένα, μπορούν να φέρουν την επανάσταση στην επικοινωνία μέσα στο φαρμακείο.

Στις προωθητικές ενέργειες στο φαρμακείο, επικρατεί εδώ και κάποια χρόνια η δυναμική προβολή μέσω των οθονών στις βιτρίνες ή στον χώρο πώλησης. Οι προτάσεις του φαρμακείου (προσφορές, νέα προϊόντα κλπ) με δυναμικό περιεχόμενο (πρόβλεψη καιρού, εορτολόγιο, ειδήσεις, εφημερίες, τουριστικές πληροφορίες κλπ) είναι ικανές να βοηθήσουν στην πώληση μέσω της σύνδεσης που επιτυγχάνεται με τους πελάτες.

Αυτό ενσαρκώνεται κυρίως στις «ψηφιακές οθόνες» που έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους στα φαρμακεία εδώ και μερικά χρόνια. Οι οθόνες αυτές τοποθετούνται πίσω από τους πάγκους ή στις βιτρίνες, όμως τείνουν να εγκατασταθούν και μέσα στο χώρο πώλησης. Αυτό γίνεται με αφορμή το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές είναι εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία.

Προοδευτικά, το μόνο που θα έχουν να κάνουν οι πελάτες, είναι να αγγίξουν την εικόνα του προϊόντος που προβάλλεται στην οθόνη για να λάβουν διάφορες πληροφορίες σχετικά με αυτό, αλλά και γύρω από διάφορα σχετιζόμενα προϊόντα και προτάσεις. Επιτρέπουν, επίσης, να προβάλλονται προωθητικά βίντεο, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να ψάξουν τα προϊόντα ανά κατηγορία.

Σε πιο «παραδοσιακές» πρακτικές το φαρμακείο μπορεί να δημιουργήσει σε ζεστά σημεία στον εμπορικό χώρο του, προβολές προϊόντων που έχει σε προσφορά. Η επικοινωνία αυτή πρέπει να είναι προσωποποιημένη, πρωτότυπη, ελκυστική και κατανοητή.

  • Προσωποποιημένη με βάση τις ανάγκες του πελατολογίου.
  • Πρωτότυπη ώστε να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό.
  • Ελκυστική για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του πελάτη.
  • Κατανοητή με ξεκάθαρο μήνυμα, πληροφορία και σήμανση ώστε να είναι αποτελεσματική.

Η γκάμα των προωθητικών ενεργειών για ένα φαρμακείο είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που μπορούμε να φανταστούμε δίνοντας πάμπολλες δυνατότητες και προοπτικές. Αυτές ακριβώς τις δυνατότητες μπορούμε να αυξήσουμε και να επεκτείνουμε με ενέργειες όπως:

  • Δημιουργία εταιρικής ταυτότητας
  • Διακόσμηση
  • Τοποθέτηση και σήμανση προϊόντων (visual merchandising)
  • Θεματική σήμανση βιτρίνας
  • Εντυποδιανομή
  • Δειγματοδιανομή
  • Ηλεκτρονική Επικοινωνία με newsletters, email και SMS
  • Αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Facebook – Instagram)
  • Εκπαίδευση του προσωπικού σχετικά με την προσέγγιση και εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού.

Το κομμάτι της βιτρίνας των φαρμακείων, είναι το πρώτο και το πραγματικό εργαλείο επικοινωνίας του φαρμακείου, καθώς αποτελεί ένα σημαντικό σημείο προβολής του. Η επένδυση σε προβολή του καταστήματος μέσω της βιτρίνας του, δεν είναι μόνο ένα απλό μέσο προσέλκυσης πελατών. Μπορεί και πρέπει να γίνει ένα όπλο στα χέρια του φαρμακείου για να αναδείξει την εικόνα του, την ταυτότητά του. Πάντα θα πρέπει να έχει ο φαρμακοποιός στο μυαλό του ότι η βιτρίνα είναι η πρώτη ευκαιρία να προσελκύσει τον πιθανό πελάτη που περνά στο δρόμο.

Κάποιοι βασικοί κανόνες είναι:

  • Η βιτρίνα δεν πρέπει να παρουσιάζει μια «υπερφορτωμένη» εικόνα με πολλά θέματα.
  • Ένας βασικός κανόνας στο marketing λέει: «μια εικόνα, ένα μήνυμα».
  • Περιορισμός στους πολλούς χρωματισμούς στη βιτρίνα. Αυτοκόλλητα και άλλα διαφημιστικά υλικά από εταιρίες του χώρου, καταστρέφουν την επιθυμητή εικόνα του φαρμακείου.
  • Ακόμη και αν υιοθετήσετε τη βιτρίνα που σας προτείνει μια εταιρεία, μην αφήσετε να σας καλύψει τα τζάμια με αυτοκόλλητα που αλλοιώνουν το μήνυμα της βιτρίνας και κυρίως κρύβουν το εσωτερικό του φαρμακείου σας.
  • Προσπαθήστε να βρείτε την κατάλληλη έξτρα πινελιά για την κάθε θεματολογία και εμπλουτίστε τη διακόσμηση με το δικό σας ύφος.
  • O στόχος είναι να διαφοροποιηθείτε και να δώσετε το «στίγμα» μιας ξεχωριστής «προσωπικότητας» του φαρμακείου σας.
  • Όταν σχεδιάζετε την προβολή, να έχετε πάντα στο μυαλό σας τις λέξεις: «καθαρό, φωτεινό, ζωντανό, καλές προσφορές, και φιλικές στον πελάτη».
  • Συνδυάστε τα θέματα στη βιτρίνα με τις προβολές στο εσωτερικό του φαρμακείου.
  • Πειραματιστείτε με το φωτισμό.