Η κάρτα πιστότητας πελάτη δεν αποτελεί καινούρια πρακτική marketing στις εμπορικές επιχειρήσεις. Μετρά τουλάχιστον 20 χρόνια σε επιχειρήσεις όπως αλυσίδες super market, πρατήρια καυσίμων, αεροπορικές εταιρίες κτλ. Ο χώρος του φαρμακείου λοιπόν δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση και να μην επηρεαστεί από αυτή την τάση. Έτσι τα σύγχρονα φαρμακεία έχουν ξεκινήσει δειλά δειλά να δημιουργούν κάρτες επιβράβευσης, προσφέροντας εκπτώσεις και προσφορές στους καταναλωτές τους.

Τα πλεονεκτήματα της χρήσης κάρτας πιστότητας μπορεί να είναι:

  • Η διατήρηση του πελατολογίου και η αύξηση πιστότητας στο φαρμακείο. Αποδεικνύεται ότι η κάρτα ανταπόδοσης “δένει” τον καταναλωτή με το φαρμακείο και “χτίζει” στο υποσυνείδητο του πελάτη μια σχέση συνέπειας.
  • Η αύξηση της μέσης απόδειξης ανά πελάτη. Ο πελάτης μπορεί να δελεαστεί από μια προσφορά που θα επικοινωνηθεί μέσω της κάρτας πελάτη και να αποτελέσει κίνητρο να επισκεφθεί το φαρμακείο για να αποκτήσει το προϊόν – προσφορά.
  • Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας του φαρμακείου. Η πρακτική της χρήσης κάρτας πιστότητας δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά στο ελληνικό φαρμακείο, οπότε μπορεί να αποτελέσει πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, οδηγώντας στο 4ο πλεονέκτημα…
  • Αυτό της αύξησης της επισκεψιμότητας. Το εργαλείο της κάρτας μπορεί να φέρει περισσότερους πελάτες στο φαρμακείο είτε γιατί δελεάστηκε από τις προσφορές είτε γιατί η διαφοροποίηση κάνει τον πελάτη να νιώθει πιο ξεχωριστός και να γοητεύεται από το σύγχρονο, το διαφορετικό, το “καινοτόμο”.

Η ένταξη αυτής της πρακτικής marketing στο φαρμακείο δε θα φέρει από μόνη της την αύξηση της επισκεψιμότητας, την αύξηση του τζίρου ή της πιστότητας του πελάτη. Πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένες πρακτικές από την πλευρά του φαρμακοποιού.

Το πιο σημαντικό είναι η σωστή συλλογή στοιχείων των πελατών, γιατί ακόμα και η πιο δελεαστική προσφορά αν δεν επικοινωνηθεί  σωστά και ολοκληρωμένα δε θα μπορέσει να αποδώσει.

Έτσι, πέρα από την “in store” επικοινωνία που πρέπει να γίνει (βιτρίνα, επικοινωνία πάγκου, ενημερωτικά έντυπα κλπ), μεγάλη σημασία έχει να “χτιστεί” ένας δίαυλος επικοινωνίας με τον κάθε κάτοχο ξεχωριστά.

Σημαντική είναι η επικοινωνία με email, sms που δε θα κουράζουν ούτε σε αριθμό ούτε σε όγκο πληροφορίας, κρατώντας ενήμερους τους πελάτες για προσφορές, εκπτώσεις, νέα, event κτλ.Στην περίπτωση συλλογής ιστορικού αγορών του κάθε πελάτη μπορεί να αποστέλλονται εξειδικευμένα μηνύματα μεγιστοποιώντας την ανταπόκριση των πελατών ή ακόμα ευχετήρια μηνύματα στις περιπτώσεις γενεθλίων ή ονομαστικών εορτών.

Η κάρτα πελάτη αν είναι σωστά οργανωμένη μπορεί να αποτελέσει ένα όχημα, μέσω του οποίου μπορεί να παρέχεται, ενημέρωση για εκπτώσεις, προσφορές, πληροφορίες, ενημερώσεις και νέα για θέματα πρωτοβάθμιας υγείας, άρθρα για την υγεία, ενημερώσεις για event που διοργανώνει το Φαρμακείο, είτε κάποιος άλλος φορέας.

Ένα όχημα που αποτελεί ουσιαστική επένδυση για το φαρμακείο, διαφοροποιώντας το επιχειρηματικά με ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.